SOSOK PILOT CANTIK YANG TAK PERNAH TINGGALKAN SHOLATNYA

advertise here
PILOT CANTIK YANG TAK PERNAH TINGGALKAN SHOLATNYA
Noor Hafizah Mohd Idrus adalah wanita muslim yang berprofesi sebagai pilot dengan berpangkatkan kapten dimaskapai penerbangan AirAsia. Berparas ayu,berhidung mancung,berkulit putih dan berhijab

Pilot cantik yang mengenakan hijab kini menjadi inspirasi bagi kalangan remaja yang berhijab di Malaysia.pengaruhnya pun langsung menyebar kebanyak Negara setelah namanya dikenal dibanyak media,terutama media sosial pada akhir tahun 2014.

Dikutip dari laman http://thevocket.com, Noor Hafizah Mohd. Idrus, sudah sejak kecil  mencita-citakan ingin menjadi pilot.namun impian tersebut awalnya mendapat tantangan dari kedua orang tuanya,karena kedua orang tuanya itu mengiginkan dirinya menjadi dokter.
Tidak ingin mengecewakan orang tuanya maka iapun melanjutkan kiliah dibidang sains.
jurusan matrikulasi di Londang, Melaka.kemudian ia berahlih menekuni bidang mulimedia di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Noor mendaftarkan dirinya menjadi pilot itu berawal dari sebuah iklan penerbangan Air Asia
Yang sedang menjaring pilot tanpa berfikir panjang Noor pun ikut mendaftarkan dirinya tanpa sepengetahuan dari orang tuanya.

setelah delapan tahun menjalani pekerjaannya dengan baik sebagai pilot dimaskapai Air Asia akhirnya Noor berhasil meyakini kedua orang tuanya.bahkan kedua orang tuanya pun bangga degan apa yang ia capai hari ini dan terpenting adalah Noor Hafizah tidak pernah meninggalkan sholatnya dan itu merupakan kebahagian yang amat besar dari  orang tuanya.

Buat kamu yang ingin mengetahui identitas wanita berparas cantik ini,ini adalah biodatanya.

Nama Penuh: Noor Hafizah Mohd Idrus
Nama Samaran: Fizzy Idrus
Umur: 30 Tahun (2014)
Asal: Taiping Perak
Alamat Terkini: Cheras Kuala Lumpur
Ibu: Rohaya Kassim
Bapa: Mohd Idrus Abdul Hamid
Adik beradik: Anak kedua daripada enam beradik
Pendidikan: Kolej Tunku Kurshiah, Kolej Matrikulasi Melaka, Universiti Kebangsaan Malaysia dan Akademi Penerbangan Malaysia
Kerjanya kini: Kapten Juruterbang Air Asia. (dia)

BERIKAN KOMENTAR ()